Tuesday, January 15, 2008

Apa Sudah Jadi?

"Apa dah jadi?
Novel popular jadi teks sekolah (Komsas)
Tolonglah, aku nak muntah!
Tolonglah,
jangan biarkan kebodohan merajalela
novel pop ini, maaf cakaplah, hanya kosong cerita tanpa isi. Sama macam cerita tv untuk gelak-gelak dan enjoy. Suka-suka, usik-usik, i dan u, you and they..
lepas tengok, tido... sedih sikit, nangis lepas tu ketawa balik.
Engkau nak tau tak?
novel pop ni orang baca dalam flight. turun flight campak dalam tong sampah.
Itu nak jadi teks?
Siapa yang pilih tu?
Dia (mereka) tu sekolah ke?"

- Petikan kata-kata yang sempat saya catatkan. Kata-kata itu dari seseorang yang minta namanya dirahsiakan sehingga penyiasatan kes ini selesai.

7 comments:

Anonymous said...

MUNTAH LAH MUNTAH KE ATAS TEKS MENGARUT...... BANYAK YG SUDAH GILE DI DUNIA INI AGAKNYA YA??

Anonymous said...

yer ker....?????/?
Baiyazid Mustaffa

Satira Kacau said...

ketika kenyataan dan kebenaran semakin menjadi puing dan buih, satira akan bangkit menyatakan sikap serta pendiriannya.

Jimadie Shah Othman said...

sasterawan tak nak protes besar-besaran ke? ada berani?

hehe.

barb michelen said...

Hello I just entered before I have to leave to the airport, it's been very nice to meet you, if you want here is the site I told you about where I type some stuff and make good money (I work from home): here it is

Nazmi Yaakub said...

aku dah tukar alamat.

di kawat.blogspot.com

kononnya nak becerita lebih tentang sastera.

kononnya kurang sikit pasal piolitik.

Amal @ PriaPrai @ Chulan Chin said...

aslkm.. alhmdlh.. mlalui blog shamsudin, dpt pula merentasi ke blog hg. pekaba, anak isteri..? tahniah krna hg kian sukses dlm dunia penulisan.. wslkm.
(kenal ke dgn aku..? penulis bilis yg dh lama ZZZzzzz....)