Wednesday, March 04, 2009

Pasir Berdengung...


mari kita ke
negeri pasir berdengung,
zam zam al kazam.

4 comments:

mek said...

salam...
lawak sungguh aku tengok gambar dan juga title "zam zam allakazam" tu..memang sinonim! Apa nak jadi la orang politik zaman sekarang. Bukannya sibuk nak jaga amanah rakyat tapi sibuk nak rebut jawatan. Apa istimewanya jawatan hingga orang berebut? Mesti ada yg terlalu istimewa kan... kalau dak takkan sanggup bersidang di bawah pokok semata-mata nak pertahankan jawatan. Inilah realiti era politik zaman sekarang (tak kira apa aliran sekalipun, namun yg pasti - sama!)
Ok la aku nak ke negeri pasir sebutir....zam zam al lakazam....!

ekspresi said...

begitulah p.ramlee sudah bayangkan dalam do re mi.
tapi perak ni hebat juga, dua menteri besar daaaaaa.....

aween said...

saya suka nama tu sebab saya suka lagunya.tentang keadaan politik di Perak, tak ubah macam pementasan pelajar minor sastera bertajuk Paduka Menteri Ahad semalam. Orang Melayu berebut kuasa. kemudian, orang Cina akan ambil kesempatan. tak hairan kalu kita akan dijajah semula oleh Barat sama macam dulu bila Ngah Ibrahim terpaksa minta pertolongan Inggeris. akhirnya kita terjajah.kita tunggu dan lihat kesudahan pilihan raya ADUN Bukit Gantang ni nanti

Anonymous said...

encik, suasuekemoneng tu jin dalam cerita p Ramle...kalo tengok betul2, tu la keadaan kita sekarang sebenarnya...