Sunday, August 20, 2006

Setelah Aku Ditinggalkan…

(Mungkin kawan-kawan saya tidak suka entri sebegini. Namun perlu diingatkan, bacalah hingga selesai dulu. Saya tidak memberi sebarang promosi kepada sesiapapun)
Al-kisah Mawi dan Diana telah senyap di media. Kini heboh tentang Datuk K dan Siti Nurhaliza pula. Biarlah mereka hendak kahwin mengalahkan putera raja pun. Mereka sama-sama kaya. Saya tidaklah berminat untuk mengetahui lebih banyak tentang perkahwinan mereka atau pernyataan akhbar kedua-duanya.
Atas : Nor Diana (Gambar dari web Diana)
Bawah: Tengku Zawyah (Gambar dari Utusan Malaysia)

Bagaimana agaknya dengan bekas isteri Datuk K? Beliau masih muda juga, awal 40-an jika tidak silap. Jika Diana telah muncul dalam teater, telah menjadi model untuk iklan busana muslimah, dan mungkin iklan apa lagi selepas ini, dan khabarnya ingin jadi penyanyi nasyid pula. Tengku Zawyah pun rasanya boleh jadi terkenal juga. Atau mungkin beliau hanya berdiam diri sesuai dengan sikap low profilenya.
Kepada Mawi dan Datuk K, seharusnya beri peluang kepada bekas pasangan mereka itu jadi terkenal seperti anda. Diana dan Tengku mungkin akan berkata. “Setelah aku ditinggalkan… aku perlu mengubati kepiluan hati ini.”
Cuma caranya terpulanglah kepada mereka.

p/s: Apa gunanya terkenal kalau tidak memberi apa-apa makna kepada perjuangan bangsa, agama dan negara!

1 comment:

Anonymous said...

menarik juga...

di akhiran ada libasan yang membuat pembaca terkesima....